Searching...
Thursday, July 9, 2015
10:20 AM 0

Gambar terbaru Azwan Ali sedang mengerjakan umrah di Mekah yang amat mengejutkan ramai

Mohamed Azwan Haji Ali dilahirkan pada 13 Februari 1966 (49 tahun). Dia dibesarkan di Kampung Gate Baru, Setapak, Kuala Lumpur dan mendapat Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang dari Universiti Malaya pada tahun 1991. 

Adalah seorang pengacara popular di Malaysia. Bapanya Uztaz Ali dan ibunya Hajah Che Tom Yahaya menetap di kampung Klang Gate, Taman Melawati, Ulu Kelang Selangor. Adik beradiknya termasuklah Azwan Ali, abangnya ahli parlimen Azmin Haji Ali, adiknya Ummie Hafilda Haji Ali dan Arpah Ali pakar motivasi. 

Dia terkenal dengan ungkapan “Ada aku kisah?” dan 'Amboi amboi amboi...'. Selain itu juga Azwan Ali terkenal juga dengan nama manjanya AA atau Baby AA. Azwan Ali pernah berlakon filem Aku No. 1 arahan Aznil Nawawi.

Azwan Ali pernah membuat ugutan bunuh terhadap adiknya Ummie Hafilda menerusi laman Twitter. Pada 13 Januari 2012 ,Ummi membuat laporan polis di Balai Polis Taman Tun Dr Ismail. Ketua Polis Petaling Jaya, Arjunaidi Mohammad mengklasifikasikan kes itu di bawah Seksyen 506 Kanun Cara Jenayah. Akhirnya Azwan Ali dan Ummi Hafilda berdamai.


0 comments:

Post a Comment