Searching...
Monday, August 17, 2015
8:08 AM 6

FESYEN AKHIR ZAMAN!! 3 Foto Elfira Loy berpakaian seperti Rahib Gereja?

Nampak Elfira Roy menjadi mangsa Fesyen. Kalau tengok pemakaian Elfira ini seperti Rahib Gereja. Sebijik jugaklah. Ramai yang beranggapan si Elfira ini tidak peka dengan pemakaian dirinya.


Mungkin Selepas Ini Elfira perlu kaji dulu Fesyen yang nak di pakai takut nanti menjadi bahan kritikan. Orang Malaysia ini mana boleh tengok benda yang tak betul. hahaha.



Foto di bawah ialah salah satu contoh orang barat yang berpakaian Rahib Gereja. Ada persamaan ke? Pendapat korang? Nilai sendiri ye.



6 comments:

  1. bodoh..yang korang convocation tu pakai jubah x samalah ngan paderi kristian gitu? jubah same je dgn paderi time convocation..cube google tgk..

    ReplyDelete
  2. Memanglah lebih kurang sama mcm paderi/ rahib sebab ajaran asal kristian adalah ajaran Nabi Isa a.s yg menyuruh supaya menyembah tuhan yg satu..(dlm bhs Arab disebut Islam)..salah satu ajarannya ialah menutup aurat mcm rahib kristian pakai sama mcm wanita muslimah

    ReplyDelete
  3. Mantasabbahabiqaumin fahuaminhum,
    Niatnya baik nak tutup aurat,
    Tapi tanpa ilmu,
    Tu sebab kebanyakan ulama sebut, iman tanpa ilmu buta, ilmu tanpa iman kufur..
    Amalan haruslah seiring dengan ilmu agar tak mencacatkan Islam yang asli

    ReplyDelete
  4. berdasarkan apa yang diriwayatkan oleh Abu Dan dari Ibnu Umar,”Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum maka ia termasuk dari (golongan) mereka.”

    ReplyDelete