Searching...
Tuesday, September 15, 2015
7:19 AM 12

"Kenapa Allah SWT pilih Nabi Isa untuk membunuh Dajjal?" Ini jawapan sebenar yang pasti mengejutkan umat Islam


Saya ringkaskan isi kuliah maghrib yang suami dengar dan disampaikan kepada saya.

Begini kisahnya.....Apabila hari kiamat hampir tiba nanti Allah akan turunkan Nabi Isa untuk menghancurkan Dajjal...Kenapa Allah memilih Nabi Isa..? 

Ustaz kata, Nabi Isa diturunkan untuk baginda membersihkan namanya, berkaitan peristiwa baginda disalib... Selain itu, sewaktu peristiwa Israk Mikraj baginda memberi salam pada Nabi Muhammad SAW...Oleh kerana mengetahui kelebihan menjadi umat Nabi Muhammad maka baginda berdoa dan bermohon kepada Allah supaya diperkenankan untuk menjadi sebahagian umat Muhammad..

Maka doa Nabi Isa itu telah Allah Swt perkenankan..Sebab itu baginda diturunkan apabila hampir kiamat nanti...Seperti yang diketahui, ketika Nabi Isa diangkat ke langit dahulu, baginda masih bujang dan belum berkahwin.Turunnya baginda ke bumi, setelah berjaya membunuh dajjal laknatullah dikatakan baginda akan memerintah di dunia ini sehingga 40 tahun..dan baginda juga akan Allah temukan jodoh, diberi peluang berkahwin dan berkeluarga seperti nabi-nabi lain.

Sehingga sampai tempoh yang ALLAH beri, maka baginda akan diwafatkan..Dikatakan jasad baginda akan dikebumikan bersebelahan makam Saiyidina Umar Al-Khatab...Begitu kisahnya..

Kenapa Allah pilih Nabi Isa bangsa Israel bukan Nabi Muhamad bangsa Arab.

Sumber asal


12 comments:

  1. KIranya Tuhan Yesus memberkati, apapun komentar atau apapun isi dari cerita diatas., Kebenaran adalah kebenaran, tetapi dusta tetaplah dusta,,,,,Amin

    ReplyDelete
  2. Wahai umat kristen Segeralah Bertaubat dan kembali ke jalan yg benar yaitu jalan Nabi Muhammad SAW Agama Islam, Agama Rohmatan lil Alamin sebaik-baiknya agama Allah SWT.

    Kami Sebagai Umat Moeslim Mengakui Bahwa Nabi ISA Adalah Nabi Allah yg di utus untuk Meluruskan jLn umatnya.

    Wahai Ingat Umat KRISTIANI ingatlah Bahwa Nabi ISA tidak Pernah Mengaku Sebagai TUHA Kalian.... silahkan Anda Buka KITAB Anda..... tela'ah dan Pelajari semua KITAB INJIL Anda.
    jika memang Ada kalimat yg mengatakan Bahwa YESUS atau Nabi ISA Mengatakan SEMBAHLAH AKU DAN AKU YESUS TUHAN Mu.... Saya siap masuk Agama ANDA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jesus only said he is the son of god he never said that he is god and maybe you all not believe that he is the son of god but think about it jesus born by a normal people but god give him born so he is the son of god and we us also the children of god because god created us same as our parents they created us to then you call your parents father and mother so why not we call ojr god as father.... it makes sense right ???

      Delete
    2. hey,, nabi adam juga tidak lahir dari ibu,,dia juga tidak punya bapak,,lalu apakah nabi adam pernah mengatakan dia anak tuhan???coba pikir itu!!!!

      Delete
    3. dia adalah anak Allah bukan secara biology mahupun dari hasil hubungan seks tetapi melalui firmanya Allah yang telah menjadi manusia. secara kemanusiawi Isa adalah anak Mariam tetapi dia dianggap anak allah kerana firmanya allah telah menjadi darah dan daging....sememangnya kristian tidak sepenuhnya menganggap isa adalah Allah tetapi Isa juga seperrti mana diketahui dia ialah seroang nabi istimewa dia sahajalah salah satu nabi yg mencerminkan kasih Allah dan membawa penyelamatan kepada seluruh umat dan konklusinya isa adalah firman Allah didalam bentuk manusia. sama seperti Quran segala tulisan yg ada didalam Quran adalah daripada Allah oleh itu ia adalah allah didalam bentuk firman bertulis.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Yohanes 19:30
      Konteks
      19:30 Sesudah Yesus meminum anggur asam itu, berkatalah Ia: "Sudah selesai 1 . " Lalu Ia menundukkan kepala-Nya dan menyerahkan nyawa-Nya.............Tidaklah akan nabi lain yg dtg selepasnya melainkan Nabi palsu.

      Delete
  3. Peristiwa israk mikraj? Isa memberi salam kepada muhammad? Maksudnya muhammad sudah lahir pada waktu itu? Haha.

    ReplyDelete
  4. Peristiwa israk mikraj? Isa memberi salam kepada muhammad? Maksudnya muhammad sudah lahir pada waktu itu? Haha.

    ReplyDelete
  5. bodohnya kamu,,pas nabi isa memberikan salam tu kan,,kejadiannya nabi isa sdh di angkat dluan,,,isra mikraj terjadi kan setelah nabi isa di salib (kata kamu) tapi nabi isa diangkat dekat dengan Allah SWT, wajar nabi isa memberi salam kepada nabi muhammad karena nabi isa adalah nabi sebelum nabi muhammad,,,dan juga nabi akhir zaman

    ReplyDelete
  6. Sungguh jika ingin mengetahui yg sebenarnya maka bertanyalah pada ahli kitab atau ahli ingat.. Jangan sampai kalian saling menghina satu sama lain. Islam mengajarkan berbuat baiklah kpada sesama, kalo bukan sesama agama setidak.a sesama manusia, kalo tdk sesama manusia setidak.a sesama ciptaan Allah... Saling menghargailah

    ReplyDelete