Searching...
Tuesday, July 7, 2015
5:43 PM 0

PEHA BESAR & KETAT !! Inilah 6 teknik terpantas untuk kecilkan saiz peha yang besar dan ketat


Peha yang besar, pasti akan membuatkan wanita kurang keyakinan diri, lebih-lebih lagi jika mereka memakai skinny jeans atau skirt.

Ramai yang ingin kecilkan bahagian tersebut, tetapi agak sukar kerana ia perlukan masa.

Apa lagi, jom cuba 6 cara terpantas untuk menghilangkan lemak di peha dengan mudah.

1. Latihan kardio

Anda boleh melakukan aktiviti yang boleh membakar kalori dengan cepat, seperti berbasikal, berlari, dan lompat tali. Lakukan aktiviti selama 60 minit sebanyak lima kali dalam seminggu untuk menghilangkan lemak di peha.

2. Aktiviti mendaki

Anda boleh cuba berlari menaiki atau menuruni bukit, atau melakukan sesuatu yang lebih mudah seperti naik-turun tangga di rumah anda. Itu boleh membantu membakar lebih banyak kalori pada tubuh, terutama peha.

3. Tidak melewatkan sarapan

Pastikan anda tidak melewatkan sarapan di waktu pagi kerana ia boleh membantu mengurangkan lemak di tubuh anda. Makan makanan tinggi karbohidrat untuk membuatkan anda rasa kenyang lebih lama.

4. Amalkan snek sihat

Untuk elakkan makan berlebihan, anda disyorkan untuk makan snek sihat. Makanlah sesuatu sekurang-kurangnya setiap beberapa jam untuk elakkan rasa lapar yang menyebabkan anda makan berlebihan.

5. Minum banyak air

Elakkan minuman manis seperti soda, jus buah-buahan, dan minuman tenaga. Anda disarankan untuk minum air putih kerana kandungannya yang sifar kalori.

6. Tidur yang cukup

Untuk mengawal berat badan anda, dapatkan rehat yang cukup. Rasa mengantuk membuatkan anda makan berlebihan dan itu juga malas bersenam.


0 comments:

Post a Comment