Searching...
Monday, November 9, 2015
6:52 PM 0

AKHIRNYA TERJAWAB! Rupanya ini cerita sebenar Ustaz ini tiba-tiba tengok handphone ketika menjadi imam di Masjid Ampang


Video yang viral di laman sosial

Siapa yang fitnah Ustaz ni, menjawablah korang dekat akhirat nanti. Padan muka korang!

Viral satu video di laman sosial apabila seorang ustaz yang bermain handphone ketika mengimamkan solat. Akhirnya Imam tersebut mendedahkan apa perkara sebenar yang berlaku.


Ikuti penjelasan beliau di bawah:

"Berkenaan dengan saya pegang henset ketika solat sebagaimna yang tersebar di alam maya. Saya ingin membuat kenyataan saya lihat quran dalam henset saya, sebab saya lupa nak ulang surah yang saya baca.

Maafkan saya. Dan malam itu mendapat khabar bahawa bapa saudara saya meninggal. Membuatkan saya lemah hafalan .

Semasa itu saya jadi imam solat teraweh di masjid al mustaqim ampang. Dan masa itu saya buat FLIGHT MODE supaya xmasuk msej atau whatssap.

Sama macam kes doktor-doktor sekarang tengok smart phone time round pesakit, padahal Dr tengok treatment guideline dalam bentuk PDF, calculate cecair/dos ubat, wasap dgn pakar etc. Pesakit yg x faham rakam & viralkan kata doktor main fb/wassap time keja .Teknologi jadi fitnah kpd kedua2 mangsa & tukang post/viral.

Dalam mashab syafie xsalah pegang mushaf masa solat untuk imam. Dan jika mereka takwil yang saya pegang tu henset bukan mushaf. Kita tanya balik ada mushaf ke zaman nabi?? Mushaf ni mcm mna? Ni mushaf baru. Mna yg asalnya. Fitnah la banyak2. Allah tahu perbuatan kamu."



Sumber: 0hhsem

0 comments:

Post a Comment